Biodata Bunkface

Friday, February 13, 2009


Profil Sam

# Nama sebenar: Shamsul Annuar
# Tarikh lahir: 11 Disember 1987
# Tempat lahir: Basildon, England
# Zodiak: Sagitarius
# Adik beradik: Anak kedua daripada empat beradik

Profil Youk

# Nama sebenar: Muhammad Farouk Jaafar
# Tarikh lahir: 15 April 1989
# Asal: Kuala Lumpur
# Zodiak: Aries
# Adik beradik: Anak tunggal

Profil Paan

# Nama sebenar: Ahmad Farhan Hashim
# Tarikh lahir: 24 Ogos 1987
# Asal: Butterworth
# Zodiak: Virgo
# Adik beradik: Anak kedua daripada empat beradik.

Info Bunkface

# Sam dilahirkan di Basildon, England namun sejak umur lima tahun dia sudah kembali ke Malaysia. Anak kacukan British (sebelah ibu) dan Melayu (bapa) ini juga berbakat untuk diketengahkan di dalam bidang komersial.

# Sam mengenali Youk sejak usia lapan tahun, manakala Paan berkawan dengan Biak bermula di darjah dua.

# Nama Bunkface ini adalah hasil cetusan idea Biak sendiri yang diilhamkan daripada sebuah lagu nyanyian kumpulan Sum 41 berjudul Crazy Amanda Bunkface.

# Mengetengahkan konsep pop punk dan lebih terarah merakamkan lagu berbahasa Inggeris ciptaan mereka sendiri. Namun atas cadangan Paan, maka terhasillah lagu Situasi sekadar mencuba angin baru.

# Lagu Situasi merujuk kepada kehilangan satu benda yang berharga akibat kesilapan diri sendiri.

# Album penuh mereka sudah 50 peratus siap dan semua lagu ciptaan mereka dirakamkan di studio 2105, Taman Tun Dr Ismail milik kumpulan Pop Shuvit.

# Lagu Revolusi menjadi single kedua yang dimainkan selepas Situasi.

# Terdapat beberapa lagu mereka seperti Situasi, Revolusi dan Silly Lilly sudah dimainkan di Singapura.

# Biarpun menerima tawaran daripada syarikat rakaman, kumpulan ini selesa bergerak sendiri.

# Bajet dan kos menghasilkan album sulung ini terlaksana dengan duit yang dikumpul sendiri dan ketika membuat persembahan.

# Sam pernah bekerja di Secret Recipe di Bukit Tinggi, Klang semata-mata ingin mengumpul duit membikin album. Demikian juga dengan Youk yang pernah bekerja di butik pakaian East India dan Paan bekerja di kafe siber.

# Biarpun sudah semakin popular, akui mereka, peningkatan harga membuat persembahan naik tapi bukan terlalu mendadak. Mereka masih boleh dibawa berbincang dan berkompromi dengan promoter mahupun penganjur berhubung soal bayaran.

# Menerima tajaan pakaian jenama Extreme/ Zero Hour selama setahun.

# Myspace: www.myspace.com/bunkface




38 Komen:

Anonymous said...

NAMA SAYA MUHD HAZIQ BIN HAZLIM UMUR SAYA 11 TAHUN ,ABANG SAM KENAPA ,ABG SAM NAK JADI ARTIS, BEST SANGAT KE JADI ARTIS ,TAK PENAT KE .SAYA DUDUK DI TAMAN FADASON .....

Anonymous said...

sye x phm ngan haziq

Anonymous said...

kowang x bowink er

Anonymous said...

Bunk face ni mmg asal 3 orang je ker?

Anonymous said...

lagu bunkface memang best la.........muke korang semua cute and ensem la.........saya minat sangat kat korang.nama saya nur zahirah binti zainal@eira.saya duduk kat dato' keramat

Anonymous said...

happy birthday to sam pada 11 hari bulan.birthday saya 3 hari bulan.nur zahirah

Anonymous said...

lagu korang ni memang best gler.nama aku husnina liana ,tinggal kat wangsa maju sri lojing.....sila-sile le datang kalau ada mase......:)

Anonymous said...

saya nur zahirah@eira harap sangat band korang akan terus maju

Anonymous said...

aku husnina liana....aku harap sangat dapat jumpe ngan korang semue nih.....anyway cume nak kasitau.....i'm your biggest fan ever!!!!

Anonymous said...

mane boidata biak ???

Anonymous said...

bunkface x de pmain drum ke..

Anonymous said...

nape ade 3 biodata je...sorang lg mane????

Anonymous said...

bunkface kat ada 4 org ahli kan??? pas tu kenapa biak tak selalu keluar???????

Anonymous said...

nama biak aliff sulfian kan?????????????

Anonymous said...

Sam adik beradik bape org?????????? nama saya azlina

Anonymous said...

Nama saya Nur Azlina......saya minat gilerrrrrrrrrr kat bunkface especially sam.....saya harap ban korang akan maju.....chayoikkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(*_*)

Anonymous said...

lepas nie lagu ape pulak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

sam.,.aq rse kn,.,
care kau sme cam gee,.
x caye ce tngok kt utube.,.
peminat aq 2,.
tngok lh skunk.,.
sbb ramai org kte kau ikut care dy.,.
k laa wasalam,.,.

Anonymous said...

wei aku minat gila la kat korang nie.lau aku dapat aku aku cubit2.............comei sgat ar.lgu pon sume mantap2.any way good luck to u all..k wasalam..

Anonymous said...

sokong industri indie band BUNKFACE!!!! terus maju n gudluck utk sam,youk n paan...minat cgt kt bunkface!!-rafhanah

Anonymous said...

cAyA lA BUNKFACE......
Udalah bAnd Mntp,Lagu pon BezZZZ giler nie...
Sokong la kowg......
IDUP BUNKFACE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

khairul said...

hello bunkface gua mau join u all tp kasi gegar penang.............pa'an org penang rupanyer..........hahaha....bila mau gigs sama gua.......!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

nama saya amira dayana saya berumur 17 :)

Anonymous said...

bunkface cool giler

Anonymous said...

aaaaaaaaaah!!!!! bunkface!!
q ni faans ko
satu satu nyer dari indonesia XD
hahahah lol
uuh~ abang sam..q nak tanye ni~~~...
nape ko cute sangat?????
>///////<

YO!..BUNKFACE..DO YOUR BEST ALL!..




umm...
from :
puma_go_go@yahoo.ca

add ya....
member BUNKFACE tengok ni komen....
HARUS add XD


okay ^o^

Anonymous said...

lagu extravaganza x syok langsung ar.. cuba try guna english language.rasanya ok lg kot

Anonymous said...

bunkface..... i hope u'll truz succezz..... im ur no 1 fanz... ur my idol..... aku pn pmusik jgak... but,aku jauh... aku local band kt sibu,sarawak..... hehe.... btw,i hope u'll truzkn pjuangn korg..... oweyz support u BUNKFACE.... !!! keep it up bro !! im yiee felosofear...

Anonymous said...

Tanpa Nama berkata...

saye minat bunkface,tapi kan apesal lagu bahasa melayu sket sangat?cume nak komen je.....tapi saye harap korang maju wokeh...

Anonymous said...

bunkface....!!!! i luv ur song n u all..hidup bunkface...

Anonymous said...

KO xnk ahli baru k? bole rekemen !!!! -mylesmallox@yahoo.com/facebook

Anonymous said...

wo..korg memang best..muka abg paan memang cute...
nama saya liz...

Anonymous said...

you all is the best...
ilike it...

Anonymous said...

x de masa sam nk tiru ko~ srabok!

Anonymous said...

nama saya nisa korang memang nsome la mcm .............???????????

Anonymous said...

saya alfi dari indonesia...

saya suka sekali sama Bunkface apalagi abang Sam

Anonymous said...

yow..cayok2 for bunkface..i really like ur band sam..u n ur band soooo really cute+ncem..eh adq sam tomey nyew..like abg dye larh..for ur information i pmnat setia u auw..peace no war..pom elieya..dax teipinx..,peyrock..

Anonymous said...

bila nak buat baru

✖chEnta惄 on 7 April 2011 at 16:02 said...

nape "sam" kua dari BUNKFACE ?why ?frust ?for what ?kn ade rmai lagy gurl tat lua nie ?yg lagy chantex and chun ?cube lahh crie gurl yg bese not artis or yg bukan femous .

Post a Comment

 

ZONFINITI